středa 12. srpna 2009

43. den Švestkový mřížkový koláč



Dneska jsem musela udělat opět švestkový mřížkový koláč alá Dagi, jednak se po tom prvním jen zaprášilo, jednak jsem dostala další švestky. U toho prvního jsem omylem místo obyč kypřícího prášku do pečiva dala prášek do perníku, nejdřív jsem podezřívala manžela, že přidal v nestřeženém okamžiku do těsta kakao :-), nicméně, omyl se ukázal jako super omyl, koláč byl ještě lepší než kdy jindy.
Recept:
450g hl. mouky, 160g cukru krystal, 2 vejce, 160g změklého másla, 1 sáček prášku do perníku, 1 vanilkový cukr, 5-6 lžic mléka
Náplň: 1 tvaroh, 1 sáček vanilkového cukru, trocha mléka, nebo místo všeho marmeláda a hlavně jakékoliv ovoce
Vše smíchat, prohníst rukama, možná bude potřeba přidat mouky, těsto rozdělit na 2 poloviny - menší a větší :-)Tu větší roválet na pomazaný a moukou vysypaný plech po celé délce. Na to rozprostřít tvaroh a poklást ovoce. Z menší půlky těsta si vyválíme proužky, ze které se skládá na koláči mřížka. Peču tak na 180°C a chvilku, těsto je brzo hotové, tak dobrou chuť.

2 komentářů:

Gabka řekl(a)...

Receptík vypadá dobře a koláč ještě líp ;) už jsem si opsala recept, vyzkouším ;) ;) ;)

Čarodějka řekl(a)...

Tak to vypadá krásně.Budu muset vyskoušet.